Uplašen/a sam/a i ne znam kako da se nosim sa ovom situacijom. Šta predlažete?

U vanrednim okolnostima, nepoznatim i nepredvidivim, sva osećanja koja imate su potpuno normalna i razumljiva. Ono što Vam može pomoći jesu neke od sledećih smernica:

  • Ograničiti informacijame sa društvenih mreža, novina, televizija
  • Naći jedan pouzdan izvor kome verujete i u određenom periodu, u određenoj količini se informisati o trenutnoj situaciji
  • Struktuirati vreme i održati rutinu (jedite i spavajte u vreme na koje ste navikli, obavite posao koji imate, držite se ustaljenih navika- vežbanja, čitanja, igranja sa decom)
  • Ostati u kontaktu online sa prijateljima, porodicom i pokušati da se razgovori ne dotiču aktuelne teme
  • Biti produktivan i nastaviti sa redovnim aktivnostima kako bi se održao osećaj kontrole
  • Vi ste ti koji možete da kontrolišete ono što se dešava u Vašem domu, danu i važno je da uz redovne aktivnosti shvatite da imate realnu moć, a koja se odnosi na to kako ste Vi i kako organizujete Vaše vreme

U slučaju da želite sa nekim da razgovarate, da dobijete podršku, veliki broj pojedinaca, grupa i ustanova obezbeđuje besplatnu psihološku podršku.

Besplatna psihološka podrška:

– Telefon za psihosocijalnu pomoć građanima: 0800 309 309

– Institut za mentalno zdravlje (za mlade i roditelje dece mlađe od 18): 063 7298260

– Institut za mentalno zdravlje (za osobe starije od 18): 063 1751150

– Psiholozi Kliničkog centra Vojvodina (od 08h – 20h): 066 822 30 82, 066 822 30 83, 064 808 35 55, 064 802 88 98

– Društvo psihologa RS: 080 05 0305 (besplatna linija Plavog telefona)

– Psihološko savetovalište za studente „Pričajmo o tome“ (na njihovim mrežama proveriti za kontakt dostupnih psihoterapeuta koji pružaju psihološku pomoć i podršku u toku vanrednog stanja)

– Savez društva psihoterapeuta